سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 99 بهمن 25 , ساعت 11:0 عصر

 

جوشکاری و مونتاژ را علمی بشناسید

برخی از مسائل به اندازه ای متداول شدند که کمتر کسی به دنبال تحقیق علمی  در مورد آن ها می رود . جوشکاری و مونتاژ یکی از این موارد است که ما قصد داریم شما را با صفر تا صد آن به صورت اجمالی آشنا کنیم.

شرکت پارسیان لیزر با 10 سال سابقه به مشتریان و با بیشتر از 250 پروژه ی اجرا شده تیم مجربی را تشکیل داده که در زمینه ی جوشکاری و مونتاژ میتوانند با خلاقیت در طراحی ، هزینه ی مناسب ، سرعت انجام کار بسیار بالا ارائه ی خدمات بدهند. هم چنین در تمام مراحل کار میتوانید از مهندسین این مجموعه مشاوره بگیرید .

جوشکاری یا مونتاژ یعنی چه ؟ انواع آن چیست ؟ در چه صنایعی کاربرد دارد؟

جوشکاری و مونتاژ چیست؟

جوشکاری روش اتصال دائمی بین دو ماه فلزی و غیر فلزی است که بسته به نوع جوش از طریق حرارت یا فشار انجام می شود در جوشکاری وجود یک منبع انرژی ضروری است.

مروری بر جوشکاری و مونتاژ :

جوشکاری یکی از روش های بسیار قدیمی برای تولید بوده که از دیرپا از این روش چه در موارد صنعتی چه در کارگاه های کوچک استفاده می شود . قدیمی ترین روش آن به این صورت بود که قطعات در 2 صورت سرد و گداخته روی هم قرار می گرفت و با چکش کاری به هم متصل می شدند. اما رفته رفته با پیشرفت آهنگری و بعدها انقلاب صنعتی و نیاز بیشتر به تولید و کالاهای جدید روش های جدیدی برای آن به وجود آمد.

 انواع روش های جوشکاری :

جوش قوس الکتریکی زیرپودری ، جوش قوس الکتریکی با الکترود روکشدار ، جوش قوس الکتریکی با پودر مغزی ، جوش الکترو گاز ، جوش گلمیخ ، جوش مقاومتی ، روش PAW     .

 

کاربرد های جوشکاری و مونتاژ :

جوشکاری و مونتاژ در تعدد کاربرد کم نظیر است از جوشکاری در کوچک ترین صنایع از قبیل : ساختمان سازی خرد ، تجهیزات پزشکی و...  تا بزرگترین کارخانه ها : کشتی سازی ، خودرو سازی ، برج سازی و...   به کار برده می شود . پس شما هر شغلی داشته باشید یا حتی در زندگی روزمره بالاخره روزی گزارتون به جوشکاری خواهد افتاد .

علاوه بر موارد جوشکاری برای تولید کالاها نباید از بخش تعمیرات غافل شویم در بسیاری از موارد از جوشکاری برای تعمیرات استفاده بیشتری میشود.

جهت مشاوره با شماره ی 02155259297 تماس بگیرید.

 

 


شنبه 99 بهمن 18 , ساعت 8:0 صبح

در این مقاله از موسسه حقوقی نادیا به شرح کامل شرایط تحصیل در روسیه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در روسیه

هرساله تعداد زیادی از بورسیه‌های تحصیلی دولتی، برای پوشش هزینه‌های شهریه دانشگاه، مسکن و بیمه درمانی دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌شود. در حال حاضر مقدار تعیین شده در هرماه (حدود 1,200 دلار آمریکا) است.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه به‌جایی بستگی دارد که شما تحصیل در آن جا را انتخاب کنید و در چه سطحی باشد. علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط دریافت بورسیه‌های تحصیلی، شهریه، اقامت و بیمه درمانی خود هستند.

اگر واجد شرایط دریافت بورس نخواهید بود، باید انتظار داشته باشید بین 3,500 دلار / 3,000 یورو و 8,000 دلار / 7,000 یورو در سال بپردازید.

دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل در روسیه به‌طور پاره‌وقت کار کنند. برای به دست آوردن شغل نیاز به درخواست اجازه کاردر روسیه دارید.

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

افرادی که تحصیلات دوره متوسطه عمومی یا حرفه‌ای روسی را گذرانده‌اند می‌توانند برای تحصیل در دوره لیسانس اقدام نمایند.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در کشور روسیه یک دوره 4 ساله است که یکی از الزامات ورود دانشجویان متقاضی در مقطع کارشناسی دارا بودن مدرک دیپلم است. زبان تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی به 2 زبان روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

به‌طورکلی تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد گزینه بسیار مناسبی ازنظرِ هزینه تحصیل و کیفیت بالای آموزشی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که بدانید تحصیل کارشناسی ارشد روسیه به صورت تمام‌وقت و با واحدهای علمی و پژوهشی همراه است. زبان تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد به 2 زبان روسی و انگلیسی  امکان‌پذیر است.

تحصیل در روسیه در مقطع دکترا

تحصیل در روسیه در مقطع دکترا معمولاً 3 سال به طول می‌انجامد که در برخی از رشته‌ها و برخی دانشگاه‌ها، این دوره 4 ساله است. لازم به ذکر است که بدانید اکثر رشته‌ها به زبان روسی ارائه می‌شوند و دانشجویان بین‌الملل در صورت عدم تسلط به زبان روسی ملزم به گذراندن دوره پاتفک هستند.

کشور روسیه فرصت‌های پژوهشی و تحقیقاتی بی‌حدوحسابی را برای دانشجویان دکترا فراهم کرده است. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که یکی از الزامات تحصیل در روسیه در مقطع دکترا داشتن رزومه علمی پژوهشی بسیار قوی و نمره زبان آیلتس 6.5 به بالا است.

سطح زبان مورد نیاز جهت تحصیل در روسیه

همان طور که در بالاتر نیز گفته شد، تحصیل در روسیه به 2 زبان روسی و انگلیسی  امکان‌پذیر است. در کشور روسیه دوره‌های مخصوص آموزش زبان روسی برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته شده است که پادفک نامیده می‌شود و افراد متقاضی با گذراندن دوره تحصیلی پادفک به مدت‌زمان یک سال به زبان روسی مسلط خواهند شد.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌الملل فراهم شده است و فرد متقاضی باید در دوره‌های انگلیسی زبان شرکت کند که حداقل  آیلتس 6 تا 6.5 موردِنیاز است.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

یکی از مزیت‌های تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین‌الملل، امکان تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان است. همان طور که در بالاتر نیز گفته شد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی برای متقاضیان امکان‌پذیر است و دانشگاه‌های این کشور دانشجویان خارجی را ملزم به انتخاب زبان‌آموزشی نمی‌کنند و همچنین برای افرادی که قادر به تحصیل به زبان انگلیسی نیستند، دوره‌های آمادگی زبان روسی یا همان پادفک را پیشنهاد می‌کنند.

 


شنبه 99 بهمن 18 , ساعت 2:0 صبح

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل یکی از ساده ترین وسیله های اندازه گیری دما است که در مقایسه با دیگر تجهیزان اندازه گیری دما هم ارزان تر است و هم روش کار با آن ساده تر.

در این مقاله قصد داریم به نقل از پایاسنس شما را با این وسیله ی ساده اما کاربردی آشنا کنیم.

اگر به دنبال خرید یک ترموکوپل کاربردی هستید تیم حرفه ای شرکت پایاسنس می توانند به شما مشاوره بدهند و درباره ی سوالات متداولی که وجود دارد شمارا راهنمایی کنند.

با کمک محصولات با کیفیت و مناسب شرکت پایاسنس شما ریسک خرید محصولات ناکارآمد را کاهش می دهید و میتوانید با خیال راحت سفارش خود را ثبت کنید.

 

ترموکوپل به دلیل پوشش دمای بالا (تا 1700درجه ) ، قیمت مناسب و دقت بالا و سرعت پاسخ دهی یکی از محبوب ترین ادوات اندازه گیری دما می باشد .

نحو استفاده از سیم می تواند تاثیر زیادی در دقت اندازه گیری دما داشته باشد.

تقسیم بندی انواع ترموکوپل براساس رابطه ی emf  و دمای آن :

نوع J : جنس سیم استفاده شده در آن آهن ، آلیاژ نیکل و مس

از دمای بین180- تا 760 را اندازه گیری می کند اما از دمای 550 به بالا به دستگاه آسیب میرسد.

نوع T :جنس سیم استفاده شده در آن مس ، آلیاژ نیکل و مس

حد دمای پایینی دارد که بین200- تا 370 درجه سانتی گراد است.

نوع K:جنس سیم استفاده شده آلیاژ نیکل –کروم ، آلیاژ نیکل-منگنز ، سیسلیکون ، آلومینیوم

در صنایع خیلی از آن استفاده می شود که از دمای 200- تا 1260 درجه را اندازه گیری میکند .( در محیط خلاء و اسیدی قابل استفاده نیست)

نوع R و S : جنس سیم استفاده شده پلاتین ، آلیاژ پلاتین ، رادیوم

قابلیت اندازه گیری دما از صفر تا 1480 را دارد و بهتر است در لوله های آلومینیومی استفاده شود.

نوع B :آلیاژ پلاتین-رادیوم

از دمای 870 تا 1700 را اندازه گیری می کند . حساسیت افزایش دما در این نوع در دماهای بالا کمتر است.

 

در زمان خرید ترموکوپل باید به دو نکته خیلی توجه کنید یکی محیطی که میخواهید از آن استفاده کنید و یکی حداکثر دمایی که دستگاه میخواهد اندازه گیری کند.

هر ترموکوپل لوازم جانبی دارد که می توان از سنسور دما ، نمایشگر دما ( باید سیگنال ترموکوپل را به دما تبدیل کند ) و سیم دنباله برای متصل کردن سنسور به وسیله اندازه گیری نام برد.

جهت ثبت سفارش از شرکت پایاسنس با شماره ی زیر تماس بگیرید:
02126552277

 


پنج شنبه 99 بهمن 16 , ساعت 1:0 عصر

 


تکنولوژی خمکاری

خمکاری ورق فلزات، باعث می‌شود که فلز در جهت اعمال نیرو بوده دچار تغییر شکل پلاستیکی شود و هندسه ورق تغییر کند.

همانند بقیه فرآیندهای شکل‌دهی فلزات، در فرآیند خمکاری ورق نیز شکل ورق تغییر می‌کند، ولی حجم فلز بدن تغییر باقی می‌ماند  .

در برخی از موارد خمکاری ممکن است ضخامت ورق را کمی تغییر دهد.

اما در بیشتر موارد این اتفاق رخ نداده و ضخمات ورق فلزی ثابت می‌ماند.

خمکاری فلز باعث ایجاد کشش و فشار در فلز می‌شود.

نکته مهمی که در خمکاری بایستی توجه داشت آن است که خواص ماده در خمکاری بسیار حائز اهمیت است.
در برخی از موارد خمکاری سرد و در برخی از موارد خمکاری در دمای کاری گرم انجام می‌گردد.
معمولا عملیات خمکاری با دستگاهی به نام پرس برک انجام می‌شود.

بنابراین فرآیند خمکاری در صنعت بنام عملیات شکل‌دهی پرس برک نیز معروف است.

پرس برک در ابعاد و سایزهای متنوعی (بین 20 تا 200 تن) در بازار وجود دارند.

هر دستگاه خمکاری شامل یک ابزار بالا (پانچ) و یک ابزار پایین (سنبه) می‌باشد که ورق فلزی بین این دو ابزار قرار می‌گیرد. ورق فلزی بر روی سنبه قرار گرفته و توسط فک‌هایی نگاه داشته می‌شود.

سپس پانچ پایین آمده و ورق را خم می‌کند. در دستگاه‌های خم CNC این نیرو توسط جک‌های هیدرولیکی ایجاد می‌شوند.

زاویه خم نیز با توجه به عمق نیروی اعمالی بر روی ورق تعیین می‌گردد. این عمق به طور دقیق برای رسیدن به زاویه مورد نظر کنترل می‌شود.

ابزار مناسب برای خمکاری با توجه به کیفیت محصول، نوع ورق، کیفیت ورق و درجه خمکاری انتخاب می‌گردد.

این ابزار معمولا از فولادهای کربنی ساخته می‌شود.

خمکاری فلزات به روش کنترل عددی با کامپیوتر یاCNC ، یک فرآیند ساخت است که با استفاده از دستگاه‌های پرس برک CNC انجام می‌گیرد.

این دستگاه‌ها می‌توانند عملیات خمکاری را روی ورق‌های فلزی به ضخامت تنها چند میلی‌متر تا قطعاتی به طول ده‌ها متر بر روی بزرگ‌ترین ماشین‌آلات صنعتی، انجام دهند.

 

دستگاه پرس برک CNC به دو صورت است:
دستگاه برس برک با استفاده از ابزار پیمایش خودکار
CNC، خدمات فرم‌دهی و خم دقیقی را عرضه می‌کند.

دستگاه‌های پرس برک CNC برای شکل‌دهی دقیق طیف وسیعی از ورقه‌های فلزی در جنس، ابعاد و ضخامت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرآیندهای فرم‌دهی پرس برک قابلیت حجم تولید بالا با کمترین نیاز به پرداخت‌کاری ثانویه را دارند.

به طور کلی فرآیند خمکاری فلزات به نوع قطعه کار، ابعاد و ضخامت بستگی دارد.

بعلاوه پارامترهایی همچون سایز خم، شعاع خم، زاویه خم، انحنای خم و مکان خم بر روی قطعه کار در خمکاری بستگی دارد.

انواع روش‌های خمکاری

به طور کلی قطعاتی که دچار فرآیند خمکاری می‌شوند،‌ یکی از انوع خمکاری V شکل، خمکاری گونیایی یا خمکاری U شکل (ناودانی) بر روی آنها شکل گرفته است.

خمکاری شکل

جهت انجام این فرآیند نیازمند استفاده از یک سنبه و ماتریس از جنس فولاد آب داده می‌باشیم.

سر سنبه و فرورفتگی ماتریس به شکل V می‌باشد.

ماتریس روی پایه‌ای با ارتفاع معین قرار می‌گیرد تا بتواند در مقابل نیروی خمکاری تحمل داشته باشد.

اتصال ماتریس و پایه معمولاً توسط چهار پیچ و دو پین صورت می‌گیرد.

از مزایای خمکاری V شکل می‌توان به ساده بودن قالب و انجام خمکاری در محدوده زاویه صفر تا 90 درجه اشاره کرد.

جهت رسیدن به شعاع معین لازم است که شعاع سنبه و ماتریس درست انتخاب شوند.

امروزه جهت رسیدن به شعاع معین و افزایش سرعت خمکاری از تجهیزات کمکی مانند غلتک نیز استفاده می‌کنند.

خمکاری گونیایی

هدف از انجام این فرآیند ایجاد خم با زاویه 90 درجه است و در آن یک جفت سنبه-ماتریس استفاده می‌شود. ماتریس به مانند خمکاری V شکل می‌تواند روی یک پایه سوار شود.

برای کنترل فرآیند خمکاری از یک فشار انداز که به عنوان حمایت‌کننده ورق نیز کار می‌کند استفاده می‌شود.
قطعه مورد نظر به گونه‌ای درون ماتریس قرار می‌گیرد که بازوی بلندتر آن روی فشارانداز باشد.

پایین آمدن سنبه باعث می‌شود که قطعه به فشارانداز بچسبد و به همراه آن درون ماتریس فرو برود و در نتیجه آن بازوی کوچک‌تر جسم عمود بر بازوی بزرگ‌تر خواهد شد.

 

 


پنج شنبه 99 بهمن 16 , ساعت 1:0 صبح

 

مواردی که قبل از خرید صندلی کودک باید بدانید

صندلی کودک یک ابزار کاربردی در خودرو است . پس برای خرید آن باید مواردی را در نظر بگیرید . ما قصد داریم شمارا قبل از خرید صندلی کودک راهنمایی کنیم.

با توجه به موارد گفته شده سایت فروشگاهی نی نی مد انواع مختلف صندلی های کودک در تمام سایز ها و مدل های مختلف را برای شما فراهم کرده که امکان مقایسه قیمت ها و مدل هارا برای شما آسان می کند .

https://ninimod.com یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین سایت ها در زمینه ی سیسمونی و وسایل کودکان است که هدف آن ارائه ی خدمات برای مشتریان عزیز است پس با خیال راحت خرید خود را از سایت نی نی مد انجام دهید تا در کمترین زمان سفارش شما تحویل داده شود.

اسیب پذیری کودکان در سوانح رانندگی مهم ترین دلیل استفاده از صندلی کودک در خودرو می باشد . کودکان بالای 3 تا 12 سال خیلی بیشتر در معرض خطر قرار دارند و اسیب پذیرتر هستند.

 

صندلی های کودک خطرات ناشی از ضربه ، پرت شدن و تصادف را کاهش می دهد.

علاوه بر موارد ایمنی صندلی کودک میتواند برای راحتی پدر و مادر در نگهداری کودک در خودرو هم بسیار اهمیت داشته باشد.

انواع صندلی خودرو:

1-    مدل های نوزادی : که برای نوزادان 6 تا 9 ماهه مناسب است .

2-    مناسب برای خردسالان: برای وزن های تا 5/18 کیلوگرم.

3-   مدل های تقویتی : که برای سنین 4 تا 8 سال مناسب است.

 

 

مواردی که زمان خرید صندلی کودک به شما کمک می کند:

-اولین و مهم ترین مورد هنگام خرید صندلی کودک این است برای ایمنی باید قابل اتصال به صندلی خودرو باشد .

-قابل نظافت و شست وشو باشد .

-قابل تنظیم برای سایز های متخلف باشد.

-اگر ماشین شما دارای کیسه ی هوا نمی باشد می توانید صندلی کودک عزیزتان را در صندلی جلو قرار دهید در غیر این صورت صندلی عقب خودرو گزینه بهتری است . (هشدار : کیسه ی هوا برای کودکان خطرناک است ) .

-صندلی را باید متناسب با قد و وزن کودک خریداری کنید .

-سعی کنید از روکش های ضد تعریق برای صندلی کودک انتخاب کنید .

- دارای سیستم های ایمنی برای جلوگیری از لغزش و جابه جایی کودک باشد .

-دارای محافظ گردن و سر باشد .

 


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ