سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 99 بهمن 25 , ساعت 11:0 عصر

 

جوشکاری و مونتاژ را علمی بشناسید

برخی از مسائل به اندازه ای متداول شدند که کمتر کسی به دنبال تحقیق علمی  در مورد آن ها می رود . جوشکاری و مونتاژ یکی از این موارد است که ما قصد داریم شما را با صفر تا صد آن به صورت اجمالی آشنا کنیم.

شرکت پارسیان لیزر با 10 سال سابقه به مشتریان و با بیشتر از 250 پروژه ی اجرا شده تیم مجربی را تشکیل داده که در زمینه ی جوشکاری و مونتاژ میتوانند با خلاقیت در طراحی ، هزینه ی مناسب ، سرعت انجام کار بسیار بالا ارائه ی خدمات بدهند. هم چنین در تمام مراحل کار میتوانید از مهندسین این مجموعه مشاوره بگیرید .

جوشکاری یا مونتاژ یعنی چه ؟ انواع آن چیست ؟ در چه صنایعی کاربرد دارد؟

جوشکاری و مونتاژ چیست؟

جوشکاری روش اتصال دائمی بین دو ماه فلزی و غیر فلزی است که بسته به نوع جوش از طریق حرارت یا فشار انجام می شود در جوشکاری وجود یک منبع انرژی ضروری است.

مروری بر جوشکاری و مونتاژ :

جوشکاری یکی از روش های بسیار قدیمی برای تولید بوده که از دیرپا از این روش چه در موارد صنعتی چه در کارگاه های کوچک استفاده می شود . قدیمی ترین روش آن به این صورت بود که قطعات در 2 صورت سرد و گداخته روی هم قرار می گرفت و با چکش کاری به هم متصل می شدند. اما رفته رفته با پیشرفت آهنگری و بعدها انقلاب صنعتی و نیاز بیشتر به تولید و کالاهای جدید روش های جدیدی برای آن به وجود آمد.

 انواع روش های جوشکاری :

جوش قوس الکتریکی زیرپودری ، جوش قوس الکتریکی با الکترود روکشدار ، جوش قوس الکتریکی با پودر مغزی ، جوش الکترو گاز ، جوش گلمیخ ، جوش مقاومتی ، روش PAW     .

 

کاربرد های جوشکاری و مونتاژ :

جوشکاری و مونتاژ در تعدد کاربرد کم نظیر است از جوشکاری در کوچک ترین صنایع از قبیل : ساختمان سازی خرد ، تجهیزات پزشکی و...  تا بزرگترین کارخانه ها : کشتی سازی ، خودرو سازی ، برج سازی و...   به کار برده می شود . پس شما هر شغلی داشته باشید یا حتی در زندگی روزمره بالاخره روزی گزارتون به جوشکاری خواهد افتاد .

علاوه بر موارد جوشکاری برای تولید کالاها نباید از بخش تعمیرات غافل شویم در بسیاری از موارد از جوشکاری برای تعمیرات استفاده بیشتری میشود.

جهت مشاوره با شماره ی 02155259297 تماس بگیرید.

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ