سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، فراوان است و کردار، اندک . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 99 تیر 31 , ساعت 6:39 عصر

دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، پیش از هر چیز کوچک کردن شکم است. یک شکم بزرگ قطعا نقش بسیار موثری در تضعیف اعتماد به نفس فرد دارد و در کنار این تاثیر مخرب، زیبایی اندام را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

در این مطلب از مجله آلامتو به روش هایی که برای کوچک کردن شکم موثر هستند، می پردازیم، همه این روش ها طبق تحقیقات انجام شده و بر مبنای نظرات کارشناسان و متخصصان است. اگر به دنبال آب کردن شکم، بهبود تناسب اندام و تقویت اعتماد به نفس خود هستید پیشنهاد می کنم در این مطلب با ما همراه شوید.

  • هوشیار باشید

شاید در ابتدا فکر کنید که دلیل بزرگی شکم فقط و فقط چیزهایی است که می خورید، اما این تفکر تا حدودی نادرست است، چرا که این اتفاق به آنچه در ذهن شما اتفاق می افتد نیز بستگی دارد.

در یک تحقیق که در سال 2015 انجام شد، محققان دانشگاه براون از حدود 400 نفر خواستند تا یک نظرسنجی ذهن آگاهی را تکمیل کنند. از افراد خواسته شد که مشخص کنند که آیا با اظهاراتی مانند "من به سختی می توانم روی آنچه اتفاق می افتد، تمرکز کنم." موافق هستند یا خیر.

سپس با رادیوگرافی چربی های شکم این افراد را بررسی کردند. نتایج نشان داد افرادی که در نظرسنجی ذهن آگاهی نمره بالاتری کسب کرده بودند، چربی احشایی (چربی شکم) کمتری داشتند.

افرادی که ذهن آگاهی پایین تری داشتند، نسبت به افرادی که بیشتر با زندگی روزمره خود و دنیای اطراف شان مطابقت دارند، به طور متوسط مقادیر اضافی چربی شکمی داشتند. همچنین به نظر می رسد که غذا خوردن آگاهانه یکی از بهترین نکات کاهش وزن افراد است.

  • در مورد خوردن شیرینی جات ها خیال پردازی کنید

شاید این مورد به نظر شما کمی متناقض به نظر برسد، اما اجازه بدهید تا بیشتر برایتان توضیح بدهیم.

در یک مطالعه انجام شده در سال 2010، محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند و از یک گروه خواستند که خوردن 3 اسمارتیز خوشمزه را تصور کنند و از گروه دیگر نیز درخواست شد که در خیال شان 30 آب نبات شیرین را تصور کنند.

پس از این، زمانی که محققان از شرکت کنندگان خواستند تا در واقعیت به عنوان "تست طعم" اسمارتیز بخورند، در کمال تعجب گروهی که خوردن 30 آب نبات را در ذهنشان تصور کرده بودند، نسبت به گروه دیگر، تمایل کمتری به خوردن اسمارتیز داشتند.

به عبارت دیگر، محققان دریافتند که برخلاف چیزی که فکر می کنیم، تصور لذت بردن از خوردن غذا در واقع اشتهای شما برای خوردن آن را کاهش می دهد.

<** ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ